svenska
MENY

Allmän visning

10 maj 2024, kl. 13:30 - 14:00

Följ med på en kort visning i museets utställningar! Här finns fantastiska föremål från bland annat forntidens Egypten, Cypern, Grekland och Rom.

Var: Medelhavsmuseet
Pris: Ingår i årskortet. Ingen kostnad för alla under 19 år. Utan årskort 50 kr
Ytterligare information: För köp av årskort, följ länken nedan. Har du inget årskort behöver du lösa en dagbiljett för att ta del av utställningarna. Dagbiljetten löser du på plats på museet.
Dekorbild, allmänna visningar

Köp årskort här

I visningen som är ca 20 minuter får du en introduktion till museets historia och samlingar, och vi tittar på några höjdpunkter.

Ingen förbokning krävs.

ÅRSKORT

Årskort kostar 250 kr, gäller i 365 dagar från inköpsdatum och ger inträde till Världskulturmuseernas fyra museer: Etnografiska museet, Medelhavsmuseet, Östasiatiska museet i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg.

*Östasiatiska museet stänger maj 2024 för ombyggnation och beräknas öppna igen 2026.

Årskortet ger också, bland annat, rabatterat pris på flera programpunkter och specialutställningar.

Registrera dig här